پنل های گچی دکوراتیو

تغییر دکوراسیون یکی از راه های ایجاد تحول در محیط زندگی و حس بصری متفاوت برای زندگی در آپارتمان های مدرن است. پنل های گچی دکوراتیو با درست کردن یک فضای سه بعدی باعث به وجود آوردن یک دکور متفاوت می شود. در سال های اخیر استقبال از این پنل ها باعث تولید محصولات متفاوتی شده است. مقاومت این پنل ها برخلاف شکل ظاهری آن ها که از گچ تهیه شده است بسیار مقاوم است و به دلیل تولید آن ها با الیاف شیشه دارای ویژگی های منحصر به فردی است. این پنل ها قابلیت هایی مانند، مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و قارچ و کپک، برشکاری آسان، نصب راحت و عدم ایجاد درز، مقاوم در برابر حرارت و قابل رنگ آمیزی و طلاکاری را دارند. گروه سیمگل تولید کننده پانل گچی، دیوارپوش گچی و غیره انواع پنل های گچی دکوراتیو را در مدل های گوناگون عرضه می کند.

این پنل ها در ابعاد و با طرح های متفاوتی تولید می شوند و برای همه ی سلیقه ها طرح های به خصوصی دارند. برای تولید آن ها از آب و گچ و مواد افزودنی استفاده می کنند. این پنل های گچی عایق خوبی برای حرارت، صدا و گرما هستند. طراحی پنل ها به نوعی است که در هنگام آتش سوزی باعث گسترش شعله به بخش های دیگر ساختمان نمی شود. سطح آن ها با کاغذهای فایبرگلاس پوشیده شده است. سفیدی این متریال باعث بازتاب نور در خانه و افزایش روشنی آپارتمان می شود.

طرح های پنل های گچی

پنل های گچی به دلیل ویژگی هایی که دارند در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. یکی از مهمترین ویژگی های آن مقاومتی است که در برابر حریق و آتش دارند. بر این اساس ویژگی ها این پنل ها عبارتند از:

پنل های گچی ساده که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. برای دیوارهای جدا کننده ی کناف، دیوار پوش و سقف کاذب در محیط های بدون رطوبت و حریق از این پنل های معمولی استفاده می شود. این پنل ها کرمی رنگ هستند و در پشت آن ها مهر آبی کناف چاپ شده است.

پنل های گچی که در برابر رطوبت مقاوم هستند به دلیل استفاده از گچی است که به منظور استفاده در محیط های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه تهیه شده است. روکش این صفحات اغلب سبز رنگ است.

دیوارپوش گچی و پنل های گچی که در برابر حریق مقاوم هستند به دلیل استفاده از الیاف شیشه در ساخت آن ها است. در قسمت هایی از ساختمان که نیاز به مقاومت در برابر آتش دارند از این پنل ها استفاده می شود. پوشش های ستون ها، تیرها و تاسیساتی که خطر آتش سوزی دارند این پنل ها با روکش صورتی استفاده می شود.

پنل های مقاوم در برابر حریق و رطوبت با روکش سبز و قرمز نیز تولید می شوند. الیاف شیشه ای به کار رفته در آن ها باعث مقاومت در برابر آتش سوزی ها و انواع رطوبت می شود.

قیمت پنل گچی

پنل های گچی قابلیت استفاده در مکان های مختلف را دارد. این پنل ها برای زیبایی دکور در ساختمان های تجاری، اداری، منازل، هتل ها و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این پنل ها با توجه به ابعاد دیوار محاسبه می شود. برای استفاده از آن ها بهترین کار مشخص کردن نوع کاربرد و مدل هماهنگ با کارایی محیط است. بعد از آن می توان این پنل را در طرح های مختلف سفارش داد. طرح هایی که بیشترین تزئین را داشته باشند و از رنگ های خاص در ساخت آن ها استفاده شده باشد قیمت بیشتری خواهند داشت. بهترین کار برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها استفاده از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار است. باید درباره ی طرح مورد استفاده و تناسب آن با محیط با افراد متخصص مشورت کنید زیرا بعد از نصب پنل ها امکان تعویض آن ها وجود ندارد و باید برای عوض کردن دوباره هزینه و وقت زیادی را به اندازه ی نصب اولیه صرف کنید. برای مشاهده ی انواع مدل پنل های گچی دکوراتیو با گروه سیمگل تماس بگیرید.

نصب پنل های گچی دکوراتیو

برای نصب انواع پنل های گچی باید از افرادی که تبحر کافی در این زمینه دارند کمک گرفت. قبل از نصب این پنل ها لازم است سطح دیوار تمیز، صاف و بدون رنگ باشد. چیدمان پنل ها با توجه به سلیقه ی مشتریان بر روی دیوار تنظیم می شود و قبل از نصب برای بررسی هماهنگی آن با محیط علامت گذاری انجام می شود. این پنل ها با چسب های مخصوصی چسبانده می شوند. بعد از انجام نصب و برش های مورد نیاز شکاف ها با ترکیب شن و ماسه ی گچی پر می شود. با قرار دادن روکش پرایمر بر سطوح در مرحله ی آخر می توان آن ها را رنگ کرد.

ویژگی های پنل های گچی

طراحی دکوراسیون های داخلی به کمک پنل های گچی سه بعدی امکان پذیر است. این پنل ها برای طراحی سبک های مختلفی دکوراسیون مانند، سبک های مدرن، پست مدرن، آرت دکو و غیره مناسب است. همه ی پنل های سه بعدی کارایی مشترکی دارند و ویژگی های آن ها به یکدیگر نزدیک است. برای نصب آن ها باید از نصاب های ماهر کمک گرفت ولی این کار نیاز به صرف وقت زیاد و هزینه ی هنگفتی ندارد. می توان رنگ دلخواه را بر روی این پنل ها اعمال کرد و در صورت کدر شدن به راحتی قابل شستشو هستند. سبکی این پنل ها حمل آن ها را آسان کرده است و قابلیت درز پذیری خوبی دارند. نمونه هایی از این پنل ها خواص آکوستیک، مقاومت در برابر آتش و بی خطر بودن برای محیط زیست را دارند. بهترین کار برای استفاده ی طولانی از این پنل ها مراقبت در برابر وارد شدن ضربه با اجسام تیز است. زیبایی و جذابیت این متریال با نورپردازی دو برابر می شود و شکوه خاصی به فضای داخلی می بخشد.