دیوار شاخص چیست

دیوار شاخص چیست و چگونه با کمترین هزینه فضای خود را لوکس کنید؟

دیوار شاخص یا اکسنت وال در واقع دیواری است که با رنگ، سایه، طرح و پترن و یا متریال متفاوت ساخته شده باشد و این دیوار می تواند داخل یا خارج از فضا قرار بگیرد. هدف از طراحی دیوار شاخص، ایجاد نقطه کانونی در یک فضا است که به هنگام ورود به یک فضا چشم افراد را جذب کند و از طرفی فضا را نیز بزرگتر نشان می دهد.

نکاتی که در طراحی اکسنت وال باید در نظر بگیرید:

1- فکر کردن درباره رنگ های یکدست را فراموش کنید.

خودتان را محدود به رنگ ساده دیوار نکنید. به روش های دیگر برای استفاده از رنگ در فضای خود فکر کنید. طرح ها و پترن های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیوار شاخص چیست

2- از وسایل و اکسسوری های مورد علاقه خود استفاده کنید.

الزامی بر استفاده از المان های خاص بر روی دیوار شاخص نیست و شما می توانید با استفاده از وسایل خاص و اکسسوری های دلخواهتان دیوار شاخص خود را تعریف کنید. این وسایل می تواند شامل کنسول و آیینه، گلدانی خاص، قاب عکس و آیینه، بشقاب های سرامیکی تزیینی و … باشد.

دیوار شاخص چیست

3- “less is more” زیبایی در سادگی است.

هر چه فضای شما خنثی تر باشد، دیوار شاخص زیباتر و در مرکز توجه بهتری قرار می گیرد و از طرفی فضای شما را بزرگتر نشان می دهد. دیوار شاخص/اکسنت وال را می توان به یک فضای دنج برای جمع های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرد.

دیوار شاخص چیست

4- جرات داشته باشید، کلیشه ها را کنار بگذارید و متفاوت باشید.

دیوار شاخص فضای شما می تواند از انواع متریال ها شکل بگیرد. استفاده از چوب، سنگ، سرامیک، میکروسمنت ها، آجر، ابزارهای پلی اورتان و گچبری، آیینه کاری ها و … به زیباتر شدن و شکل گرفتن فضای شما کمک می کند. نکته مهم آشنایی با نکات طراحی این گونه فضاهاست. در صورت نیاز می توانید با طراحان گروه سیمگل به صورت رایگان مشاوره کنید.

دیوار شاخص چیست

5- سبزینگی و طبیعت را به فضای خود دعوت کنید.

یکی از لذت بخش ترین راه حل های ایجاد دیوار شاخص/اکسنت وال، آوردن سبزینگی به درون فضا است. از آن جا که دیوار های سبز طبیعی مسائل، مشکلات و هزینه های زیادی به همراه دارد می توان با تلفیق سبزینگی مصنوعی  با پنل های گچی حس و حال طبیعت را وارد فضا کرد.

دیوار شاخص چیست

6- استفاده از پنل های گچی دکوراتیو به عنوان راه حل مقرون به صرفه و در عین حال لوکس

پنل های گچی سیمگل با استحکام، ظرافت و زیبایی در طراحی می تواند فضای شما را تغییر داده و لوکس کند و علاوه بر ایجاد بافت به ایجاد کانون توجه در فضای شما کمک شایان کند. پنل های گچی سیمگل پس از نصب می توانند در هر رنگ و هر سبک رنگ آمیزی مثل پتینه و … اجرا شوند. از خواص این پنل ها می توان و مقاومت، ضد خش بودن، قابلیت جایگزینی در صورت شکستگی، راحتی در نصب، هزینه های مقرون به صرفه و همساز بودن با محیط زیست اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.