انواع مدل تایل گچی

مقدمه

امروزه به دلیل اهمیت ویژه به دکوراسیون داخلی از هرگونه طرح و مدلی در ایجاد سقف‌ها استقبال می‌شود. بدون تردید بارها نام تایل به گوشتان خطور کرده است. تایل‌ها نمونه‌ای از سقف‌های کاذب هستند که در انواع مدل‌ها موجود می‌باشند.

تایل گچی پی وی سی یکی از پرطرفدارترین مدل تایل است که توانسته محبوبیت خاصی را در میان طرفداران خود کسب کند. همانطور که اشاره کردیم انواع مدل تایل گچی امروزه در دکوراسیون داخلی نقش معناداری پیدا کرده‌اند. در این محتوا تصمیم داریم به بررسی تایل گچی بپردازیم و در مورد انواع آن سخن بگوییم.

تایل گچی

تایل گچی چیست

یکی از انواع تایل‌ها برای اجرای دیوار کاذب یا سقف کاذب، تایل گچی می‌باشد. این تایل‌ها یک نوع سقف گچی یا پوشش گچی هستند که به عنوان سقف‌های کاذب در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تایل‌ها برای بالا بردن مقاومت دیوارها و زیباسازی هر چه تمام‌تر آن‌ها به کار برده می‌شوند. تایل‌های سقفی  از نوع گچی بر روی سقف‌های اصلی کار گذاشته شده و به وسیله آویز به سقف‌ها متصل می‌گردد. یکی از جذاب‌ترین نمونه هر مدل تایل گچی، تایل گچی سه بعدی است که زیباترین اثر هنری خود را بر روی گچ در معرض نمایش می‌گذارد.

انواع مدل تایل گچی

همانطور که از نام این تایل‌ها برمی‌آید مواد اصلی و اساسی این تایل‌ها گچ می‌باشد. اما برای ساخت آنها علاوه بر گچ، از مواد دیگری درون آن یا برای روکش‌ها استفاده می‌کنند و در ادامه معرفی انواع تایل سقفی می‌پردازیم.

  • تایل گچی ساده سقفی

این مدل تایل گچی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین نوع تایل سقفی است که در اندازه‌های ۶۰×۶۰ تولید می‌شوند. این سقف‌ها به دلیل ظاهر جذاب و زیبایی که دارند، در انواع محیط‌های مسکونی، اداره، مراکز تجاری و فروشگاه‌ها کاربرد بسیار فراوانی دارند. یکی از مزایای اصلی این نوع سقف نسبت به تایل گچی‌های سه بعدی، نصب سریع، آسان و البته کم هزینه آن می‌باشد.

تایل گچی ساده سقفی

  • تایل‌های گچی رنگی

یکی دیگر از انواع تایل گچی، تایل رنگی است. این تایل‌ها به وسیله رنگی که بر روی آن زده می‌شود، بسیار مقاوم و محکم‌تر می‌شوند. همانند تایل‌ گچی پی وی سی این نوع تایل از رشد میکروب و باکتری‌ها به شدت جلوگیری به عمل می‌آورد. از این مدل تایل در سرویس‌های بهداشتی عمومی، سالن پرورش مواد غذایی و دیگر مواردی که رنگ سقف‌ها از جذابیت خاصی بر آنها برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تایل‌های گچی رنگی

  • تایل‌های گچی طرح‌دار

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که طرح تایل گچی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است از تایل‌های گچی طرح دار استفاده کنید. شاید تنوع طرح و مدل در این دسته  تایل‌ها بالا نباشد، ولی باز هم دارای یک سری طرح‌های جذاب و جالب هستند. این مدل تایل در برابر نم، رطوبت و حشرات مقاومت بالایی از خود نشان نمی‌دهد، پس بهتر است آنها را با ورقه‌های آلومینیومی بپوشانید که به عنوان یک پوشش مناسب برای آن باشد.

  • تایل گچی اکوستیک

این مدل تایل یک نوع خاص تایل گچی است که به صورت مشبک ساخته می‌شود. پشت شبکه یا همان سوراخ‌های مشبک را از پشم شیشه پر می‌کنند، که وظیفه جذب صدا را به عهده دارند. با جذب کردن صدا به خود از خروج صدا به محیط خارج یا ورود صدا به داخل به شدت جلوگیری می‌کنند. طرح مشبکی که بر روی این نوع تایل گچی ایجاد شده به صورت مشبک‌های منظم و نامنظم یا مربعی است، که ظاهری بسیار زیبا به آن می‌بخشد. البته زیبایی آنها به پای زیبایی تایل‌های گچی سه بعدی نمی‌رسد.

  • تایل‌های گچی سه بعدی

این نمونه تایل همانند تایل اکوستیک به دلیل برجستگی‌های خاصی که دارد، به عنوان دکوراتیو کردن محیط منزل یا اداره نصب و اجرا می‌شود. البته متریال اصلی تایل‌های سه بعدی از چوب، پی وی سی، ام دی اف و فلز است.  اما با فناوری‌های جدید توانسته‌اند، تایل‌های سه بعدی گچی را هم ایجاد کنند. تایل های گچی سه بعدی خود به دو نوع چاپی سه بعدی و سه بعدی سی ان سی تقسیم می‌گردند.

تایل‌های گچی سه بعدی

  • تایل گچی و دارای پی وی سی

در میان تمام تایل‌های گچی، این مدل تایل بسیار خودنمایی می‌کند. تایل‌های دارای روکش پی وی سی یکی از انواع تایل‌های روکش دار می‌باشند، که از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، حشرات و رطوبت برخوردار هستند. به دلیل همین مقاومت بالا از آنها در استخر، سونا، جکوزی، حمام، سرویس‌های بهداشتی و هر مکان دیگری که با رطوبت بسیار بالا همراه باشد، به خوبی استفاده می‌شود. البته روکش‌های پی وی سی بر روی همه‌ی تایل‌های گچی قابل اعمال خواهد بود. زیرا در بعضی از مناطق آب و هوایی، همانند شمال کشور یا جنوب که رطوبت بالایی را تجربه می کنند، در صورت استفاده از هر تایل گچی می‌توانند از آن به عنوان یک روکش محافظ استفاده کنند.

سخن نهایی

در این مقاله با انواع مدل تایل گچی آشنا شدیم. تایل‌های گچی دیواری دارای طرح و رنگ بسیار بالایی هستند، که در برابر رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم می‌باشند. حتی بعد از نصب به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد، از نظر قیمتی هر کدام از تایل‌ها دارای قیمتی متفاوت می‌باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.