ویژگی های تایل گچی سقفی

ویژگی های تایل گچی سقفی

تایل گچی سقفی یکی از نمونه های سقف کاذب است که از گچ سبک وزن ساخته شده‌اند و قسمت پشتی آن ها با فویل آلومینیومی پوشانده شده است. تایل های سقفی گچی علاوه بر این که یک عایق خوب برای صدا به شمار  می‌آیند در زیباسازی فضای داخلی ساختمان نیز تاثیر گذار هستند و به این دلیل است که این روز ها زیاد مورد استفاده‌ی ساختمان سازان قرار می‌گیرند.

تایل های گچی در انواع مختلفی وجود دارند که برای استفاده در مکان های مختلف و زیادی مثل، ساختمان های مسکونی، ادارات، و حتی محیط هایی مثل حمام و سرویس های بهداشتی قابل استفاده اند و مزایای بسیار زیادی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

مزایای تایل گچی سقفی :

  • قابلیت نصب سریع و اسان
  • با استفاده از این تایل ها که در طرح های مختلفی وجود دارند دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای رنگ آمیزی سقف ندارید..
  • شما حتی پس از نصب این تایل های گچی سقفی نیز به راحتی می‌توانید برای مسائل مختلف به فضای تاسیساتی پشت این تایل ها دسترسی داشته باشید.
  • عایق خوبی برای صدا هستند و با استفاده از ان‌ها می‌توانید به عدم خروج صدا از فضای داخلی ساختمان کمک کنید.
  • تعمیر و نگهداری این نمونه از تایل ها بسیار راحت خواهد بود.
  • مقاومت خوبی در برابر ضربه و اتش سوزی از خود نشان می‌دهند
  • با محیط زیست سازگاری بسیار زیادی دارند

انواع مختلف تایل گچی سقفی

تایل گچی پی‌ وی‌ سی :

ویژگی های تایل گچی سقفی

به تایل های گچی که با ورق های پی‌وی‌سی روکشی شده انده تایل گچی پی‌وی‌سی گفته می‌شود که استفاده از آن‌ها در زیباسازی سقف ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارد و به خاطر تنوع رنگی و طراحی بسیار متنوعی که دارد قابل استفاده در مکان های بسیار زیادی است و همچنین به دلیل این که اماکن استفاده از لامپ های سقفی و نورپردازی در فضای پشتی ان ها وجود دارد زیبایی فضا را چند برابر می‌کنند این تایل ها شامل ۵ نوع: تزییناتی، پارتیشن، معرق، دیوار پوش و سقفی را هستند.

از جمله ویژگی های مثبت تایل گچی پی‌ وی‌ سی میتوان به قابل شستشو بودن آن اشاره کرد که اجازه‌ی تمیز کردن آن را بدون این که طرح و رنگ خود را از دست بدهد به شما می‌دهد.

از جمله مزیت های دیگر این تایل ها می توان به دارا بودن خاصیت ضد آب، وزن بسیار کم، مقاومت در برابر حشرات، ماندگاری در مناطق مرطوب اشاره کرد، تایل گچی پی‌وی‌سی همچنین به علت دارا بودن قیمت پایین تر نسبت به نمونه های مشابه به شما در کاهش هزینه‌های ساختمان نیز کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

تایل سه بعدی گچی :

ویژگی های تایل گچی سقفی

تایل گچی سه بعدی نمونه ای از تایل های گچی هستند که گچ آن‌ها سرامیکی است و از به وسیله‌ی قالب گیری تولید می‌شوند که ویژگی های بسیار جالب توجهی را دارا هستند از جمله این که نسبت به سایر انواع تایل قیمت مناسب و به صرفه تری دارند، از قابلیت رنگ پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و با وجود سبکی و وزن بسیار کم در برابر ضربات مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

نصب تایل گچی سقفی

برای نصب تایل گچی سقفی ابتدا باید یکسری فرآیند های زیر سازی مناسب را انجام دهید و سپس به نصب ان‌ها اقدام کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید بررسی نحوه دقیق قرار گیری تایل ها نسبت به حالت سقف و میزان مقاومت سقف است، پس از مشخص کردن محل دقیق تایل ها حتما به کمک یک اسپری رنگ پاش محل هر کدام را علامت گذاری کنید و سپس اقدام به قرار دادن تایل ها در جای خود کنید به صورتی که کاملا به هم چسبیده باشند و درزها‌ی بین هر صفحه به هیچ عنوان پیدا نباشد.

قیمت تایل گچی سقفی

تایل گچی سقفی بر اساس انوع و طرح و رنگ و جنس های مختلف قیمت های مختلفی دارند و علاوه بر آن متراژ مورد نیاز شماست که در قیمت نهایی تایل گچی سقفی مورد نیازتان تاثیر گذار است؛ به طور کلی قیمت تایل های گچی نسبت به سایر مدل های سقف کاذب بسیار کمتر و به صرفه تر است اما خود این تایل ها با توجه به انواع مختلفشان مثل تایل گچی پی‌وی‌سی یا تایل گچی سه بعدی و … میتوانند محدوده ی قیمتی متفاوتی داشته باشند.

سخن آخر

تایل گچی سقفی یکی از انواع پوشش سقف کاذب است که علاوه بر هزینه‌ی قابل قبول از طرح ها و زنگ های متنوعی برای کمک به زیباسازی کلی فضای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این تایل ها برای استفاده در سرویس های بهداشتی، انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، ادارات، سالن های کنفرانس، مغازه ها و حتی آشپزخانه مناسب هستند. در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی های خاص تایل گچی سقفی اشنا کنیم تا استفاده کردن یا نکردن از آن‌ها راحت تر تصمیم گیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.