تفاوت تایل گچی و آجری

تفاوت تایل گچی و آجری

چه در ساخت و ساز جدید و چه در بازسازی، همیشه این سوال پیش می آید که مشخصات انواع تایل گچی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟ در این مقاله درباره تفاوت تایل گچی و آجری و مزایای هر کدام از آنها توضیح می دهیم.

مزایای تایل های آجری

ارزان‌ تر است – آجر، ماسه و سیمان پایه‌ ای برای نصب این پارتیشن ‌ها هستند و مصالح نمی‌توانند اساسی تر یا در دسترس تر باشند.

تطبیق پذیری در حمل و نقل – به دلیل اندازه کوچک و روی هم چیدن آسان، آجرها را می توان به روش های مختلف حمل کرد و بارگذاری آنها را در محل کار، حتی در ساختمان های قدیمی با فضای محدود در آسانسورها و پله ها تسهیل می کند.

مقاومت بالا – تایل های آجری چه برای مقاومت در برابر ضربات و چه برای آویزان کردن اجسام سنگین (قفسه ها، تابلوها، کانترها و…)، مشکلی برای ما ایجاد نمی‌ کنند.

پرداخت های کوچک – این مزیت اغلب نادیده گرفته می شود، اما زمانی که ما در مورد خود تایل صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد جزئیاتی که به ویژه در حمام ها رخ می دهد صحبت می کنیم، آجر آزادی کار بیشتری را به اپراتور می دهد.

تایل های آجری

مزایای تایل های گچی

خشک – تفاوتی که در مورد تایل های آجری سریعتر متوجه آن خواهیم شد عدم وجود سیمان و گچ است، مواد مرطوبی که نیاز به خشک شدن طولانی دارند و باعث کثیفی می شوند.

سبکی – به دلیل سبک بودن پانل ها، گچ تخته گزینه مناسبی برای نوسازی است، زیرا به سختی بار روی طبقات را افزایش می دهد.

نصب سریع – اگرچه مونتاژ آن به سادگی آنچه در نگاه اول به نظر می رسد نیست، اما تایل های گچی را می توان در عرض چند ساعت بالا آورد. پس از قرار دادن پروفیل فلزی، صفحات در عرض چند دقیقه به هم پیچ می شوند.

روکش صاف – تایل گچی برای اینکه بتواند رنگ آمیزی کند نیازی به گچ ندارد. پس از چسباندن اتصالات و چسباندن خمیر به اتصالات و پیچ ها، پارتیشن آماده رنگ آمیزی است.

بدون پارگی – تایل های امروزی پر از وسایل، لوله ‌ها و سیم کشی ‌هایی هستند که به هر کجا که نگاه می‌کنیم از میان دیوارها عبور می‌کنند. در دیوارهای آجری نیاز به برش است که هزینه اقتصادی و زمانی دارد و در صورت جابجایی هر گونه نصب نیاز به برش جدید است. تایل های گچی به دلیل داشتن یک محفظه داخلی، امکان جابجایی آسان تاسیسات را فراهم می کنند.

قلوه سنگ تولید نمی کند – تخته گچی به راحتی قابل دستکاری است و اگر صفحه ای را طوری برش دهیم که آن را در یک پارتیشن قرار دهیم، مازاد آن برش می تواند به خوبی استفاده شود. به سختی زباله تولید می کند.

مقاومت در برابر حرکت – در دیوارهای آجری به دلیل فشردگی زیاد، حتی با کوچکترین حرکت ساختمان، ترک ها بسیار آسان است. اگر تایل های گچی به درستی اجرا شوند، حرکات کوچک را جذب کرده و از بروز ترک جلوگیری می کنند.

تطبیق پذیری – پانل گچی به راحتی قابل تغییر است و تولید کنندگان به طور مداوم انواع جدیدی از صفحات را برای هر نوع نیاز ایجاد می کنند. به این ترتیب امروزه اگر نوع تایل گچی به درستی انتخاب شود می توانیم در هر مکان و موقعیتی از آن استفاده کنیم. تایل گچی پی وی سی، یکی از بهترین های این پارتیشن های جذاب است.

تایل های گچی

نتیجه

اگرچه تایل های آجری به دلیل دشواری پایان دادن به یک سنت، سال‌های بیشتری ساخته می‌شوند، اما جدیدترین راه‌ حل‌ها مجموعه‌ای از مزیت ها را ارائه می‌دهند که در سطح جهانی، آنها را بسیار برتر از آجر کلاسیک می‌کند. تمامی شکایات و مشکلات گچ بری به دلیل سازماندهی و اجرای ضعیف است. به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، هر زمان که قرار است تایل های گچی نصب شوند، لازم است یک تکنسین که می داند چگونه به درستی به مشتری مشاوره دهد و یک اپراتور که دانش لازم برای نصب صحیح آن را داشته باشد: فاصله بین ناودانی ها، فاصله از زمین، فاصله بین پیچ ها، نوع خمیر و… را بررسی کند. شما عزیزان می توانید از گروه سیمگل که تولید کننده تایل گچی است، هر نوع طرح و رنگی را با بهترین کیفیت و متریال سفارش دهید و با متخصصان ما در این زمینه، مشاوره لازم را بهره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.