رازهای ترکیب الگوها در طراحی دکوراسیون داخلی

رازهای ترکیب الگوها در طراحی دکوراسیون داخلی

زمان طراحی فضاهای داخلی ترکیب کردن الگوها می تواند ترسناک باشد.ترکیب الگو فقط برای بالش ها اعمال نمی شود، الگوها روی مبلمان، دیوارها، فرش ها، آثار هنری، ملافه ها و تقریباً هر چیزی که در خانه خود می بینید وجود دارد.ما تولیدکننده تایل گچی در اصفهان هستیم و می‌خواهیم رازهایی را برای شما بازگو کنیم تا به شما کمک کنیم بتوانید الگوها را مانند یک حرفه‌ای ترکیب کنید!

ترکیب الگوها در دکوراسیون داخلی

وقتی الگوها را با هم ترکیب می کنید، به ترکیب مناسب شکل، رنگ، سایه و اندازه نیاز دارید تا فضایی هارمونیک در محیط زندگی خود ایجاد کنید.انواع الگوهایی که انتخاب می کنید، حس کلی اتاق شما را تعیین می کند.مهم است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اندازه در الگوها مهم است

وقتی الگوها را با هم ترکیب می کنید، مطمئن شوید که همه آنها یک اندازه نیستند.الگوهای در مقیاس بزرگ نقش اصلی را در یک اتاق بازی می کنند، بنابراین فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.الگوهای بسیار زیاد در مقیاس بزرگ می تواند یک اتاق را پیچیده کند.برای جلوگیری از این مشکل، از چند الگوی کوچک و متوسط (مانند خال خالی، راه راه و غیره) و فقط یک الگوی در مقیاس بزرگ استفاده کنید تا یک گروه منسجم ایجاد کنید که جالب باشد و به خوبی در کنار هم جریان داشته باشد.

  • از رنگ های مشابه استفاده کنید

الگوهای مختلف با رنگ های مختلف می تواند اتاق را تحت الشعاع قرار دهد و احساس آشفتگی در آن ایجاد کند.استفاده از طرح‌های رنگی در یک خانواده رنگی یا پالت رنگی می‌تواند محیطی زیبا ایجاد کند، در حالی که همچنان تنوع در نمایش آن ارائه می‌شود.هنوز هم می‌توانید با رنگ‌های پررنگ‌تر تأکید کنید، اما دانستن قانون 60-30-10 مفید است.این بدان معناست که 60 درصد از اتاق شما باید رنگ غالب باشد، در حالی که 30 درصد باید رنگ ثانویه باشد و 10 درصد آخر به عنوان لهجه شما باشد.

  • الگوهای ساده و پیچیده را با هم ترکیب کنید

اگر الگوی پیچیده ای دارید که می خواهید در اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری خود بپاشید، آن را با یک الگوی ساده تکمیل کنید که می تواند تنوع و کنتراست را بدون کاهش زیبایی ایجاد کند.

  • کنتراست را ارائه دهید

ماندن در پالت رنگ ثابت می تواند به ایجاد تعادل کمک کند.استفاده از رنگ‌های روشن‌تر و تیره‌تر نیز می‌تواند به برجسته‌تر شدن الگوهای خاص کمک کند و چشم را به قسمت‌های خاصی از اتاق بکشاند.

  • تعادل بصری ایجاد کنید

ترکیب و تطبیق الگوها و رنگ ها می تواند قابلیت های طراحی شما را افزایش دهد، اما انجام بیش از حد می تواند اتاق را تحت الشعاع قرار دهد.هر چند وقت یکبار رنگ های یکدست را با هم مخلوط کنید تا خطوط و اشکال الگوهای شما از هم جدا شوند.همچنین، الگوهای خود را در کل اتاق جاری نگه دارید، نه اینکه فقط به یک طرف تنظیم شوند.

دیگر نکات:

  • دو الگوی مشابه زمانی که با یک رنگ یا تن رنگ مشترک به هم متصل شوند بهترین ظاهر را با هم خواهند داشت.
  • می توانید سه یا چند الگو را در یک اتاق ترکیب کنید، آنها را در مقیاس های مختلف امتحان کنید تا دلپذیرترین اثر را داشته باشید.
  • به طور کلی، ترکیب الگوها به سبک مشابه (سنتی با سنتی یا معاصر با معاصر) ایمن تر است.اما مواقعی پیش می آید که می خواهید کمی جسورتر باشید.

سخن نهایی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه الگوها را در خانه خود ترکیب کنید؟من می دانم که فهمیدن اینکه چه چیزی با چه چیزی “می رود” می تواند دشوار باشد!

ترکیب الگوها بسیار متداول است، اما برای افراد ضعیف مناسب نیست!اگر از مخلوط کردن الگو می ترسید، قطعا شما تنها نیستید.ترکیب الگوها یک زمین بازی واقعا سرگرم کننده است!ترکیب رنگ‌ها، الگوها و اشکال می‌تواند شبیه کیمیاگری باشد – گاهی جادو اتفاق می‌افتد!اما شما آن جادو را با انجام چند قدم اشتباه در طول مسیر احساس نخواهید کرد.با این حال نگران اشتباه کردن نباشید!ما برخی از نکات را بریای جلوگیری از اشتباهات شما در این زمینه به اشتراک گذاشتیم.

امیدواریم از رازهای طراح ما برای ترکیب کردن الگوها مانند یک حرفه ای، لذت برده باشید.به یاد داشته باشید: به اندازه توجه کنید، تعادل بصری ایجاد کنید و الگوهای ساده و پیچیده را باهم ترکیب کنید.اگر هنوز به کمک نیاز دارید، متخصصان ما دوست دارند به شما کمک کنند ، فقط کافیست تماس بگیرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.